Aszalt paradicsomos fetakrémmel töltött kenyér

|


Szeretem a töltött kenyereket, számtalan lehetőség rejlik bennük. Most mediterrán jellegű töltelékkel sütöttem egyet. Fetasajtból, apróra vágott aszalt paradicsomból, friss rozmaringból és bazsalikomból készítettem a krémet, de mehet bele még apróra vágott olajbogyó és akár chili is. 
A kenyér egyszerű alap tésztából készült, kevés tejporral lágyítva. 
Hozzávalók:

kb. 3 dl víz
1 ek. tejpor
2 tk. só
csipet aszkorbinsav
2 ek. olívaolaj (az aszalt paradicsomról)
50 dkg BL80 liszt
20 dkg öregtészta
1 tk. cukor
1 dkg élesztő


Dagasztógépbe készítem az összes hozzávalót és rugalmas, hólyagos tésztát dagasztok. Szükség szerint kevés vizet vagy lisztet lehet adni a tésztához, ha túl lágy vagy éppen túl kemény lenne. Kelesztőtálban duplájára kelesztem.
Míg kel elkészítem a tölteléket:

15-20 dkg fetasajt (ízlés szerint)
6-8 db aszalt paradicsom
2 ág friss rozmaring
3-4 szál bazsalikom
kevés bors
1 ek.olajbogyó
kevés chilipehely

Apróra vágom a paradicsomot, az olajbogyót, a zöldfűszereket és krémesre keverem a fetasajttal.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítom és három egyforma darabba vágom. Gömbölyítem őket és kb. 10 percig pihentetem. Ezután keskeny ovális formára nyújtom külön-külön a három darabot és elosztom rajtuk a krémet.


Feltekerem mindkét oldalról közepéig a tésztát.  A találkozásuknál összecsípem őket.

A három szálat lazán megfonom és sütőpapírral bélelt tepsin kelesztem tovább, míg jó duplájára nem kel. Ez kb. 1 óra.

A sütőt előmelegítem 220 fokra. A sütő aljába dobok néhány jégkockát. A tésztát 20 percig sütöm ezen a hőfokon, majd további 15 percig 200 fokon. Rácsra teszem hűlni és azonnal lepermetezem kevés hideg vízzel, ettől lesz szép fényes a héja.

8 megjegyzés:

Unknown írta...

Gyönyörüüüü! :o)

duende írta...

Csodálatos! Gyönyörű kívül-belül! :)

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)

Raindrop írta...

Fantasztikus!
Nem találok szavakat, olyan gyönyörű! :)

Chef Viki írta...

Elképesztő!

Elképesztően gyönyörű :-)

Fűszerház írta...

Köszönjük, bár nem az én érdemem. Itt most csak "vendéglátó" voltam...:)

Julika írta...

Húúú, de gyönyörű lett ! És az íze, illata is biztos csodás.

Turák Kinga írta...

azt hiszem az idei év beruházása egy kenyérsütőgép lesz! Nem szeretek kézzel dagasztani, engem nem nyugtat le, mint másokat!
Ennek viszont már most nekiállnék, mert szinte érzem az ízét a számban!!! :)

Kapcsolódó bejegyzések